-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Elektrisk rallybil
Selvsagt måtte det komme – Opel tar med seg en rallyrigget Corsa-e til Frankurt neste måned.
Det har vært mye snakk om elbiler i rallycross hvor de første demorundene skal kjøres neste år, men så vidt jeg vet er dette første gang noen presenter en eldrevet rallybil.
Det hevder i alle fall Opel at de gjør når denne avdukes i Frankfurt om et par uker.
I første omgang skal bilen konkurrere i en dedikert klasse i det tyske ADAC rallymesterskapet som bygger på erfaringer høstet gjennom ADAC Opel Rally Cup som er en populær debutantklasse for unge utøvere med begrenset budsjett.
De nye bilene skal være klare for start sommeren 2020, og det er planlagt at 15 biler skal delta i serien.
Selv om dette er en av de rimeligste klassene må man ut med 50.000 euro for å kjøpe bil, et anselig beløp for en 15-åring ville jeg tro.
Bilene har forhjulsdrift og får tilsvarende drivlinje som gatebilen. Det innebærer en motor med 136 hk og et dreiemoment på 260 Nm fra første omdreining. Batteripakken har en kapasitet på 50 kWt og bilen får en vekt på rundt 1400 kg.